Ugrás a tartalomra
Főoldal
Értékelés
MIR
Naptár
Tananyagtár
Óratervező
Taxonomy
Súgó
Bejelentkezés
Felhasználónév
*
Jelszó
*
Új jelszó igénylése
CAPTCHA
Ez a kérdés teszteli, hogy vajon ember-e a látogató, valamint megelőzi az automatikus kéretlen üzenetek beküldését.
Website URL
A pedagógusi önértékelés - 2. Pedagógiai folyamatok, tevékenységek tervezése, és a megvalósításukhoz szükséges önreflexiók
Kérdőív típus:
Pedagógus
Minden kérdésnél több választ is bejelölhet!
Milyen a pedagógiai tervező munkája: tervezési dokumentumok, tervezési módszerek, nyomonkövethetőség, megvalósíthatóság, realitás?
Pedagógiai munkáját éves szinten, tanulási-tanítási (tematikus) egységekre és órákra bontva is megtervezi
Komplex módon veszi figyelembe a pedagógiai folyamat minden lényeges elemét: a tartalmat, a tanulók előzetes tudását, motiváltságát, életkori sajátosságait, az oktatási környezet lehetőségeit, korlátait stb
Tudatosan tervezi a tanóra céljainak megfelelő stratégiákat, módszereket, taneszközöket
Többféle módszertani megoldásban gondolkodik
Hogyan viszonyul egymáshoz a tervezés és megvalósítás?
Az órát/foglalkozást (közismereti, szakmai elméleti és gyakorlati foglalkozásokat) a cél(ok)nak megfelelően, logikusan építi fel
A tanulók tevékenységét, a tanulási folyamatot tartja szem előtt
Tudatosan törekszik a tanulók motiválására, aktivizálására
Terveit az óra eredményességének függvényében felülvizsgálja
A tervezés során hogyan érvényesíti a Nemzeti alaptanterv és a pedagógiai program nevelési céljait, hogyan határoz meg pedagógiai célokat, fejleszthető kompetenciákat?
A célok tudatosításából indul ki. A célok meghatározásához figyelembe veszi a tantervi előírásokat, az intézmény pedagógiai és szakmai programját
Hogyan épít tervező munkája során a tanulók előzetes tudására és a tanulócsoport jellemzőire?
Célszerűen használja a digitális, online eszközöket
Használja a szociális tanulásban rejlő lehetőségeket
Alkalmazza a differenciálás elvét