Ugrás a tartalomra
Főoldal
Értékelés
MIR
Naptár
Tananyagtár
Óratervező
Taxonomy
Súgó
Bejelentkezés
Felhasználónév
*
Jelszó
*
Új jelszó igénylése
CAPTCHA
Ez a kérdés teszteli, hogy vajon ember-e a látogató, valamint megelőzi az automatikus kéretlen üzenetek beküldését.
Website URL
A pedagógusi önértékelés - 4. A tanuló személyiségének fejlesztése, az egyéni bánásmód, hátrányos helyzetű vagy különleges tanítást igénylő gyerekek oktatásához megfelelő módszertani felkészültség
Kérdőív típus:
Pedagógus
4. A pedagógusi önértékelés - A tanuló személyiségének fejlesztése, az egyéni bánásmód érvényesülése, a hátrányos helyzetű, sajátos nevelési igényű vagy beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő gyermek, tanuló többi gyermekkel, tanulóval együtt történő sikeres neveléséhez, oktatásához szükséges megfelelő módszertani felkészültség
Minden kérdésnél több választ is bejelölhet!
Hogyan méri fel a tanulók értelmi, érzelmi, szociális és erkölcsi állapotát? Milyen hatékony tanuló-megismerési technikákat alkalmaz?
A tanulói személyiség(ek) sajátosságait megfelelő módszerekkel, sokoldalúan tárja fel
Hogyan jelenik meg az egyéni fejlesztés, a személyiségfejlesztés a pedagógiai munkájában, a tervezésben (egyéni képességek, adottságok, fejlődési ütem, szociokulturális háttér)?
Munkájában a nevelést és az oktatást egységben szemléli és kezeli
A tanuló(k) személyiségét nem statikusan, hanem fejlődésében szemléli
A tanuló(k) teljes személyiségének fejlesztésére, autonómiájának kibontakoztatására törekszik
Felismeri a tanulók tanulási vagy személyiségfejlődési nehézségeit, és képes számukra segítséget nyújtani esetlegesen a megfelelő szakembertől segítséget kérni
Reálisan és szakszerűen elemzi és értékeli saját gyakorlatában az egyéni bánásmód megvalósítását
Milyen módon differenciál, hogyan alkalmazza az adaptív oktatás gyakorlatát?
Csoportos tanítás esetén is figyel az egyéni szükségletekre és a tanulók egyéni igényeinek megfelelő stratégiák alkalmazására
A tanuló hibáit, tévesztéseit mint a tanulási folyamat részét kezeli, az egyéni megértést elősegítő módon reagál rájuk
Milyen terv alapján, hogyan foglalkozik a kiemelt figyelmet igénylő tanulókkal, ezen belül a sajátos nevelési igényű, a beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő, a kiemelten tehetséges, illetve a hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű tanulókkal?
Különleges bánásmódot igénylő tanuló vagy tanulócsoport számára hosszabb távú fejlesztési terveket dolgoz ki, és ezeket hatékonyan meg is valósítja
Az általános pedagógiai célrendszert és az egyéni szükségletekhez igazodó fejlesztési célokat egységben kezeli